divendres, 18 de novembre del 2016

Nou sponsor pel Barça a partir de la temporada vinent


RAKUTEN substituirà a QATAR Airways en la samarreta del Barça


Gerard Piqué va tenir un paper clau en l’acord, al facilitar els contactes inicials entre RAKUTEN i el FC Barcelona


Aquesta setmana el Barça ha presentat en societat al nou sponsor principal del Club. Es tracta de l’empresa japonesa RAKUTEN, especialitzada en comerç electrònic, però abastant una àmplia gama de serveis. Entre ells la venda de roba, banca electrònica o una agència matrimonial, passant pel llibre electrònic o els jocs per terminals de telefonia entre d’altres activitats. L’acord és per  quatre temporades i estarà per tant en vigor fins a la temporada 1921/22. S’ha tancat per un import de 55 milions d’ anuals, als que cal afegir 1,5 milions addicionals per guanyar la lliga, i altres 5 milions per guanyar la Champions. Aquestes quantitats situen al Barça entre els equips més ben pagats del món. Després de formalitzar aquest acord que inclou a més de la samarreta , les tanques de l’estadi i un gran rètol a la façana principal, al Barça encara li queden altes actius que encara poden reportar més ingressos. És el cas del cognom de l’estadi, o la samarreta d’entrenament i les dels futbol femení i del futbol formatiu.

Per la seva banda, la relació amb Qatar no es trencarà del tot atès que Qatar  Airways  podria quedar-se com la companyia aèria de servei per l’equip del Barça. Sembla però que aquest acord encara no està del tot tancat. En l’acte de presentació del nou sponsor els dirigents del Barça varen voler expressar el seu agraïment a QATAR per aquests anys de relació lleial, i efectiva per als interessos del Club.
 
A nivell anecdòtic però molt significatiu per tot el que implica, val a dir que els primers contactes entre RAKUTEN i el Barça es van produir de la ma de Gerard Piqué, persona polifacètica que a la seva condició de futbolista hi suma una activitat empresarial en el camp de les noves tecnologies i els jocs electrònics. La relació entre Piqué i el Sr Mikitani president de RAKUTEN es deu precisament a aquesta altre faceta de Piqué en el món dels negocis i a la seva capacitat per relacionar-se.

A partir del proper mes de juny, la samarreta del primer equip del Barça deixarà de lluir el nom de QUATAR Airways. Han estat molts anys de relació amb aquesta companyia i en el decurs de la mateixa aquesta relació ha passat per diferents alts i baixos motivats per algun sector del barcelonisme crític amb la situació política a QUATAR. Alguns periodistes i a alguns socis els molestava el nom de QATAR en la samarreta del Barça. S’han fet molts comentaris criticant al país àrab per la seva manca de democràcia i s’ha fet bandera d’una suposada ètica i uns suposats valors, a partir dels quals el Barça hauria d’haver renunciat al patrocini catarí. Tanmateix és gràcies a aqueta esponsorització que el Barça ha pogut mantenir durant anys a jugadors com Messi, Neymar o Suárez en la seva plantilla. Aquets falsos “puritans” són els mateixos que haurien vist amb bons ulls l’entrada com a sponsors d’empreses  relacionades amb el joc, com si aquesta activitat fos èticament més recomanable que tenir tractes amb QATAR. Les màfies del joc haurien estat del tot perjudicials per la imatge internacional del Barça, i ves a saber si algun dia el Club s’hauria vist al mig de corrupteles o altres acusacions derivades de les pràctiques sovint poc netes d’aquest tipus d’activitats.

Sigui com sigui, aquesta vegada cal felicitar als directius del Barça el seu encert en l’elecció d’un sponsor que em genera ha estat molt ben acollit per tothom.  El directius han estat a l’alçada i han apostat per una empresa tecnològica que pot produir altres beneficis col·laterals al Barça si es troba la manera de promocionar les vendes “on line” de productes relacionats amb el Barça més enllà dels tradicionals equipaments esportius.


També s’ha d’agrair als catarins la paciència que han tingut amb el Barça. Han suportat crítiques amb un marcat accent polític tot i que ells complien religiosament amb els pactes signats. Tinc el convenciment que si la relació comercial entre les dues entitats s’ha vist finalment truncada, cal cercar la causa en la nul·la defensa que la directiva del Barça ha fet en diferents assemblees de socis vers les crítiques que alguns d’ells, alimentats per un periodisme de fireta, feien. Tanmateix, i partint de la base que QATAR Airways no podia igualar l’oferta econòmica de RAKUTEN, entenc que la decisió de la Junta directiva del Barça, s’ha guanyat, encara que sigui per una vegada, un aplaudiment. Ara cal vetllar per que aquesta nova relació no es torci.                                             

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada