RAKUTEN substituirà a QATAR Airways en la samarreta del Barça
Gerard
Piqué va tenir
un paper clau en l’acord, al facilitar els contactes inicials entre RAKUTEN i
el FC Barcelona
Aquesta
setmana el Barça
ha presentat en societat al nou sponsor principal del Club. Es tracta de
l’empresa japonesa RAKUTEN, especialitzada en comerç electrònic,
però abastant
una àmplia
gama de serveis. Entre ells la venda de roba, banca electrònica o una agència matrimonial, passant pel llibre electrònic o els jocs per terminals de telefonia entre d’altres
activitats. L’acord és
per quatre temporades i estarà per tant en vigor fins a la
temporada 1921/22. S’ha tancat per un import de 55 milions d’€ anuals, als que cal afegir
1,5 milions addicionals per guanyar la lliga, i altres 5 milions per guanyar la
Champions. Aquestes quantitats situen al Barça entre els equips més ben pagats del món. Després
de formalitzar aquest acord que inclou a més de la samarreta , les tanques de l’estadi i un gran rètol a la façana principal, al Barça encara li queden altes actius
que encara poden reportar més ingressos. És el cas del cognom de l’estadi, o la samarreta d’entrenament i
les dels futbol femení
i del futbol formatiu.
Per la
seva banda, la relació
amb Qatar no es trencarà
del tot atès
que Qatar Airways podria quedar-se com la companyia aèria de servei per l’equip del Barça. Sembla però que aquest acord encara no
està del tot
tancat. En l’acte de presentació del nou sponsor els dirigents del Barça varen voler expressar el seu agraïment a QATAR per aquests anys de relació lleial, i efectiva per als interessos del Club.
A nivell
anecdòtic però molt significatiu per tot el que implica, val a dir que els primers contactes entre RAKUTEN i el Barça es van produir de la ma de Gerard Piqué, persona polifacètica que a la seva condició de futbolista hi suma una activitat empresarial en el camp de
les noves tecnologies i els jocs electrònics. La relació entre Piqué i el Sr Mikitani president de RAKUTEN es deu precisament a
aquesta altre faceta de Piqué en el món dels negocis i a la seva capacitat per relacionar-se.
A partir
del proper mes de juny, la samarreta del primer equip del Barça deixarà de lluir el nom de QUATAR Airways. Han estat molts anys de
relació amb
aquesta companyia i en el decurs de la mateixa aquesta relació ha passat per diferents alts
i baixos motivats per algun sector del barcelonisme crític amb la situació política
a QUATAR. Alguns periodistes i a alguns socis els molestava el nom de QATAR en
la samarreta del Barça.
S’han fet molts comentaris criticant al país àrab
per la seva manca de democràcia i s’ha fet bandera d’una suposada ètica i uns suposats valors, a partir dels quals el Barça hauria d’haver renunciat al
patrocini catarí.
Tanmateix és
gràcies
a aqueta esponsorització
que el Barça
ha pogut mantenir durant anys a jugadors com Messi, Neymar o Suárez en la seva plantilla. Aquets
falsos “puritans” són
els mateixos que haurien vist amb bons ulls l’entrada com a sponsors
d’empreses relacionades amb el joc, com
si aquesta activitat fos èticament més
recomanable que tenir tractes amb QATAR. Les màfies del joc haurien estat del tot perjudicials per la imatge
internacional del Barça,
i ves a saber si algun dia el Club s’hauria vist al mig de corrupteles o altres
acusacions derivades de les pràctiques sovint poc netes d’aquest tipus d’activitats.
Sigui com
sigui, aquesta vegada cal felicitar als directius del Barça el seu encert en l’elecció d’un sponsor que em genera ha estat molt ben acollit per
tothom. El directius han estat a l’alçada i han apostat per una empresa
tecnològica
que pot produir altres beneficis col·laterals al Barça
si es troba la manera de promocionar les vendes “on line” de productes relacionats
amb el Barça
més
enllà dels
tradicionals equipaments esportius.
També s’ha d’agrair als catarins la
paciència
que han tingut amb el Barça. Han suportat crítiques amb un marcat accent polític tot i que ells complien religiosament amb els pactes signats.
Tinc el convenciment que si la relació comercial entre les dues entitats s’ha vist finalment
truncada, cal cercar la causa en la nul·la defensa que la directiva del Barça ha fet en diferents assemblees de socis vers les crítiques que
alguns d’ells, alimentats per un periodisme de fireta, feien. Tanmateix, i
partint de la base que QATAR Airways no podia igualar l’oferta econòmica de
RAKUTEN, entenc que la decisió de la Junta directiva del Barça, s’ha guanyat, encara que sigui per una vegada, un
aplaudiment. Ara cal vetllar per que aquesta nova relació no es torci.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada