Les franges horitzontals blaves i granes són uns menyspreu als mes de 100 anys d’història del Club
Qatar és un país on la democràcia és inexistent, i segons algunes fonts finança a l’Estat Islàmic, els mateixos que degollen occidentals
Des de fa uns quants anys, la samarreta del Barça ha passat a ser un
simple uniforme d’un equip de futbol, sense cap altre consideració.
Contràriament al que havia succeït durant molts anys la samarreta del Barça ha deixat de ser
aquell símbol que tots identificàvem amb el Club que estimem. No és per
casualitat que el Barça és conegut amb el pseudònim de l’equip blaugrana, i
això és així des de fa més de 100 anys.
Malauradament la samarreta del Barça va començar a ser objecte de
canvis quan la mercantilització del futbol ha arribat a quotes inimaginables.
Inicialment, es tractava de canviar de tant en tant el disseny de la samarreta
amb l’objectiu que la casa comercial que equipava al Barça pogués fer negoci
amb la venda de samarretes més enllà de les utilitzava el propi Club. Aviat es
va veure que la samarreta podia ser objecte de negoci, atès que cada vegada
més, els afeccionats compraven les samarretes que identificaven els seus ídols
esportius. Això va passar al Barça, però també a la immensa majoria d’equips de
futbol amb cert reconeixement internacional, i amb alguna figura de renom en
les seves files. A partir d’aquesta constatació, el canvis en el disseny de les
samarretes han estat constants any rere
any, i no només amb el primer uniforme, sinó també amb el segon i el tercer, i
fins i tot amb els uniformes d’entrenament; xandalls, samarretes, etc. Una de les samarretes que ha
tingut més acceptació en el mercat, ha sigut la que es va adoptar com a segon
uniforme la temporada passada, quan el Barça va lluir la senyera en la seva
samarreta.
Tanmateix, la proposta que la casa comercial que vesteix al Barça (Nike) fa per aquest any, em sembla una total manca de respecte a la història
més que centenària del Club. Ens proposen unes ratlles blaves i granes, però en
posició horitzontal en lloc de ser verticals tal i com han sigut tota la
vida. I això, amb un sol objectiu:
vendre samarretes. Fer diners a costa del Barça. És cert que el Barça també
guanya diners com a conseqüència de del fet que Nike sigui junt amb Qatar
Airways un patrocinador principal del Club, però arribar als extrems de
desvirtuar d’aquesta manera la imatge que identifica visualment al Barça em
sembla un menyspreu absolut al Barça i als seus socis. Si la Junta directiva
acaba aprovant aquestes noves samarretes,
es posarà en evidència la mediocritat d’uns directius que per obtenir
diners són capaços de vendre’s el que faci falta, fins i tot una dignitat que
no tenen.

De ser això cert, quedaria ben clar que el Sr. Bartomeu i la seva
directiva, incloent en el paquet a l’expresident Rosell, no només no tindrien
dignitat, sinó tampoc ètica.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada